Hoppa till textinnehållet

Säkerhet för banktjänster

Two focused people in a meeting.

Vi tillhandahåller säkra lösningar för alla våra tjänster så att du ska kunna känna dig säker. Men det är viktigt att även du hjälper till genom att skydda dina uppgifter. På så sätt skapar vi tillsammans en hög säkerhet.

Anmäl bedrägeri och phishingmejl

  • Blivit av med kort, mobil eller koder?
  • Upptäckt något misstänkt i våra digitala tjänster?
  • Fått ett phisingmejl, det vill säga ett "falskt mejl"?

Säkerhet i vardagen

Anmäl bedrägerier

Har du blivit av med ditt kort eller mobil? Har någon kommit över dina koder? Eller har du upptäckt något onormalt eller misstänkt i någon av våra digitala tjänster? Kontakta oss omgående!

  • Spärrhjälp

    Om du förlorat ett kort, ditt BankID eller din säkerhetsdosa är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

    Spärrhjälp
  • Använd våra tjänster säkert

    Tänk på att använda våra tjänster på ett säkert sätt och att följa våra rekommendationer.

    Använd våra tjänster säkert
  • Skydda dig mot bedragare

    Bedrägerier är tyvärr vanliga. Ta del av våra tips och råd för att minska riskerna att råka ut för bedrägeri. 

    Skydda dig mot bedragare
  • Säker identifiering

    För att kunna använda våra tjänster över telefon, mobil och internet behöver du använda säkra inloggningsmetoder.

    Säker identifiering