Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Välkommen att ringa oss, 0771 - 23 00 23!

Självbetjäning dygnet runt alla dagar i veckan.

 

Personlig service: måndag - torsdag 8-20 fredag 8-17.30 söndag 16-20

 

  • Nyhet! Nu kan du även ringa in med Mobilt BankID.

Vår egen Telefonbank!

Det är aldrig långt till goda affärer. Närmare bestämt så sitter vår personal bara ett samtal bort, på våra kontor i Piteå och Jokkmokk.

 

Via telefonbanken kan du hantera det mesta som rör din ekonomi, precis som på vilket bankkontor som helst. Antingen på egen hand genom tjänsten självbetjäning eller med hjälp av någon av oss på banken via tjänsten personlig service. 

 

Vår målsättning är att ge dig bästa tänkbara service, när du behöver det. Det kan innebära allt från överföringar och betalningar, prata bolån eller starta ett sparande.

här fungerar vår Telefonbank

Via telefon sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur det fungerar.

De vanligaste frågorna

  1. Hur många siffror ska jag ha i min personliga kod?

    Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer. Du kan även legitimera dig med Mobilt BankID.
     

  2. Jag har glömt min kod, vad gör jag?

    Du skaffar en ny kod i internetbanken, under Hantera tjänster - Hantera telefobanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.

  3. Hur säkert är det att göra bankärenden via telefon?

    För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Via telefon legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod eller med ditt Mobila BankID.

    Personlig kod
     

  4. Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

    Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.