Hur ansluter jag mig?
Du ansluter dig till telefonbanken genom att besöka närmsta bankkontor eller direkt via internetbanken. I internetbanken hittar du telefonbanken under - Hantera tjänster - Hantera telefonbanken. Koden till telefonbanken väljer du själv vid anslutningstillfället men du kan även välja att logga in med ditt Mobila BankID.
Kundcenter – kontakta oss på telefon
Så gör du för att kunna ringa och prata med oss
För att kunna ringa oss behöver du aktivera vår telefontjänst. Det gör du enklast i internetbanken.
Du som har internetbanken
Du som saknar internetbanken
Skaffa både internetbanken och telefontjänsten med hjälp av Mobilt BankID.
Aktivera telefontjänsten på ett bankkontor
Är du företagskund?
Välkommen att ringa
Har du glömt din kod?
När du ringer oss behöver du identifiera dig för att vi ska kunna hjälpa dig. Detta kan du göra på två sätt:
- Mobilt BankID. Skaffa Mobilt BankID
- PIN-kod. Logga in och skapa ny PIN-kod för att ringa
Vanliga tjänster i självbetjäningen
Vanliga tjänster i självbetjäningen är att kolla saldo, göra överföringar och ladda kontantkortet till mobilen. Välj att gå direkt till den tjänst du är intresserad av genom att trycka:
- 10# Tillgängligt belopp (inklusive eventuell kontokredit)
- 12# Senaste transaktioner
- 16# För belopp till konto, ej bokförda (pengar på väg till kontot)
- 20# Överföring mellan egna och gemensamma konton
- 20# Överföring till annans konto inom banken*
- 73# Ladda kontantkort till mobiltelefon*
*Särskild anslutning krävs. Ring 0771-23 00 23 välj 3# för att ansluta dig.
Vårt Digitala kontor
Det är aldrig långt till goda affärer. Närmare bestämt så sitter vår personal bara ett samtal bort, på våra kontor i Piteå och Jokkmokk.
Via Digitala kontoret kan du hantera det mesta som rör din ekonomi, precis som på vilket bankkontor som helst. Antingen på egen hand genom tjänsten självbetjäning eller med hjälp av någon av oss på banken via tjänsten personlig service.
Vår målsättning är att ge dig bästa tänkbara service, när du behöver det. Det kan innebära allt från överföringar och betalningar, prata bolån eller starta ett sparande.
Vanliga frågor och svar
Storhelger och röda dagar som vi har stängt
Jul och nyår: julafton 24 december, juldagen 25 december, annandag jul 26 december, nyårsafton 31 december, nyårsdagen 1 januari, trettondedag jul 6 januari.
Påsk: långfredagen, påskafton, påskdagen, annandag påsk.
Midsommar: midsommarafton, midsommardagen.
Andra röda dagar som vi har stängt:
1:a maj
Kristihimmelsfärds dag
Nationaldagen 6 juni
Alla helgonsdag
Inte kund?
Är du inte kund hos oss ännu, men vill bli det? Eller har du andra frågor till exempel hur du anmäler konto till kontoregistret, om utbetalningsavier, dödsbo eller något annat?