Meny
Våra företagstjänster

Ändra uppgifter för ideell förening

Vi behöver veta när föreningen gör ändringar av; företrädare gentemot banken (i och med det fullmaktshavare), föreningens ordförande, kontaktuppgifter (adress, telefonnummer, e-postadress) eller föreningens namn. På den här sidan kan ni läsa mer om de olika ändringarna och se till så att föreningen skickar in samtliga och korrekta underlag.

  1. Vilka ändringar ska föreningen anmäla till Sparbanken Nord?

    Vi behöver veta när föreningen gör ändringar av; företrädare gentemot banken (i och med det fullmaktshavare), föreningens ordförande, kontaktuppgifter (adress, telefonnummer, e-postadress) eller föreningens namn.

    Läs mer om de olika ändringarna nedan för att säkerställa att föreningen skickar in samtliga och korrekta underlag för den aktuella ändringsanmälan.*

  2. Fyll i Ändringsanmälan

    Ändringsanmälan med checklista (pdf)

    Uppskattad väntetid för att få svar på din ändringsanmälan är ca 2-3 veckor.

  3. Skicka Ändringsanmälan

    Ändringsanmälan med obligatoriska underlag skickar ni till det kontor ni är kund hos.

    Våra kontor och öppettider

  4. Efter inkommen anmälan

    Om ändringsanmälan är ok blir den registrerad inom 2-3 veckor. Om ändringsanmälan behöver kompletteras, kontakar banken föreningen. Om föreningen har behov av att ansluta ytterligare tjänster eller användare av föreningens internetbank kan nu föreningens fullmaktshavare kontakta banken för att boka ett möte.

    Har ni valt att föreningen ska företrädas två i förening ska båda fullmaktshavarna samtidigt besöka kontoret.

    Läs mer om hur ni kommer igång med internetbanken:

    Information om behörigheter i internetbanken.(se)

Vilka ändringar ska ni som förening anmäla och hur anmäler ni dem?

Hur lång tid tar det att får svar på anmälan?

Uppskattad väntetid för att få svar på din ändringsanmälan är ca 2-3 veckor.

Har du frågor?

När ni ringer:

  • Identifiera föreningen med en företagskod.
  • Identifiera dig själv med Mobilt BankID.

Vad händer efter godkänd anmälan?

Efter godkänd ändringsanmälan får föreningen ett bekräftelsebrev. Om föreningen har behov av att ansluta ytterligare tjänster eller användare av föreningens internetbank kan nu föreningens fullmaktshavare besöka ett av våra kontor för uppdateringen.

Har ni valt att föreningen ska företrädas två i förening ska båda fullmaktshavarna samtidigt besöka kontoret.